måndag 28 januari 2013


130128
Uppe med tuppen 0530 imorse. Fortfarande mörkt
ute då. Varmt i luften.
Vi promenerade 8 st till Giovannis trähus där han har sin trail.
Han bjöd på kaffe där. Innan vi gick leden åkte vi runt i La Fortuna
för några härliga nedslag innan leden.
Giovanni är en lokal eldsjäl vars hela liv verkar vara djur och natur.
Leden är ett långtidsprojekt och påbörjades år 2000. Många mantimmar
har lagts ned där.
Bilderna får tala.
                                          Soluppgång La Fortuna kl 0600
                                          Solande Leguan
                                          Sengångare
                                          Blue jean frogg (färgen på benen)
                                          Nyvaken sengångare
                                          Kolibri
                                          Blivande grodor
                                          Sleeping indian
                                           Jesus Christ Lizzard (går på vattnet)
Under em väntar besök och bad i varma källor.

Tillbaka från de varma källorna i Baldi. Sitter nu och uppdaterar med Nexus. Baldi visade sig vara en stor anläggning med många varma pooler.
Även några swim in barer fanns (pool med bär stolar i vattnet.).
Sådant gillar jag. Baldi var exklusivt och priserna också.
I vårt pris ingick en buffetmiddag så jag är lite fast.
Imorgon bitti bär det iväg till Costa Ricas Stilla Havskust och Tamarindo

6 kommentarer:

  1. Vilka bilder!! Fotografera genom kikare kommer nog att bli min nya passion, - fast frågan är om det följer med en "kikarbärare" på alla resor;-)
    De där hängbroarna hade jag nog inte överlevt eftersom jag har svindel. Sög det i magen eller?
    Klarar ni er med engelska med lokalguiderna?
    Hälsn. Gun-Nilla

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt inte så farligt. Också lite höjd rädd. Engelska funkar bra.
    /P-Å

    SvaraRadera
  3. Jag hade dött av svindel, hängbroarna vet jag inte om jag hade klarat... Varma källor låter gött!

    Idag har Rickard börjat jobba igen så nu är det bara jag och Jack på dagarna. Det har funkat fint. En barnvagnspromenad och besök hos farmor och farfar. På onsdag ska jag hem till gråskär så att mamma får sin dos av barnbarnet...

    Jenny

    SvaraRadera
  4. Sitter på tåget mot Kristinehamn efter en lång resa. Håller med om att fotografera genom kikare låter spännande

    SvaraRadera
  5. "Sleeping indian"

    DEN VAR BRA!
    Birgitta.

    SvaraRadera