söndag 27 januari 2013


130126
Några i var ute i sällskapet var ute i djungelmörkret 2 timmar
igår kväll. Det var bättre väglag än under eftermiddagen men
jag stod ändå över.
Imorse frukost från 0730 och sedan iväg vid nio. Den här gången
såg vi förutom fåglar en solande kajman som gottade sig på en sandbank
Vi åkte uppströms nu men det gick ändå något snabbare än ditfärden.
Avfärd med bussen vid 0930. Inklusive stopp för lunch tog bussresan
till La Fortuna ca 5 timmar. La Fortuna är en ort där det bor ca 8000
och jag tycker att det i mångt och mycket är en tvillingstad till
Queenstown i Nya Zeeland.
Här finns massor med äventyrsaktivitetr.
Rafting (forsränning) i olika svårighetsgrader.
Höga hängbroar.
Ziprailing (linbanor högt i luften, där man åker i en sele.)
Bungyjump
Naturpromenader
Hästridning
Varma källor.
Detta är bara några aktiviter. Det finns ännu mera att välja.
Här i La Fortuna bor vi på Backpackers Hostel La Fortuna. Det är ett
litet funktionellt hostel med helt OK rum med dusch, toalett och AC.
WIFI fungerar i varje faall i vårt rum.
Av aktiviterna har jag försiktigtvis valt hängbroarna (45$) söndag.
Kommer också att vara med på varma källor (30$) i övermorgon.

                                          Solande kajman
                                          Vulkanen Arenal

12 kommentarer:

  1. Hängbroarna är billigare när man är 65.
    Hälsn. Anna-Greta

    SvaraRadera
  2. Det är trevligt att du bloggar så ofta,följer dig dag för dag.Fina bilder oxå.Kul att du skriver om olika aktiviteter och priser.Tycker att jag skymtat ett bekant ansikte på ett av dina foton,Birgitta från göteborg el. trakten däromkring,hon o hennes man var på indokinaresan ifjol,Vill du hälsa dem från Allan o Carina? Mvh Carina

    SvaraRadera
  3. Oops! Glömde att säga att Birgittas man heter Janne, en väldigt glad O trevlig kille!! Hälsn. Carina

    SvaraRadera
  4. "Banantåget" var intressant. Var det verkligen mannakraft? Varför ingen riktig järnväg?/ M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte. Förmodligen funkar det inte med järnväg mitt i en bananplantage.

      Radera
  5. Hej, Nu har jag haft privatundervisning av en av dig närstående person per tel i hur man skriver kommentarer! Så nu gör jag ett försök...
    Jätteroligt att följa med i resan o se alla fantastiska bilder som du tagit. Undrar fortfarande vad caldera är för något...
    Här snöar lite nu o blåser småspik så njut i värmen!
    Hälsn. Gun-Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vid en bit upp men det är fortfarande varmt och fuktigt.

      Radera
  6. Hej Perra !

    Roligt att läsa om din resa, fina bilder och fina kommentarer.Jag lär mig mycket Centralamerika.Jag har privat lektion nu om hur jag ska skriva kommentarer. Hoppas att jag kommer ihåg det när fröken gått hem.Igår hade jag kalas med min släkt.Nu ett glas vin med Majvor.Skål!Kram från Gunnel

    SvaraRadera