lördag 16 februari 2013


130215
Avfärd med båt från Cay Caulker 0730 var det tänkt. Båten kunde
inte lägga till vid bryggan nedanför hotellet. Det blev 0810 från
en större brygga i stället. 0910 var vi inne i Belize City. Avfärd
därifrån ca 0945. Mexikanska gränsen 1215. Efter alla papper och
kontroller där kom vi iväg ca 1440. Framme i Chemutal ca 1520. Byte
av buss och chaufför. I Mexiko gäller mexikanska bussar och mexikanska
chaufförer. 1530 var vi framme vid en supermarket med bank och McD.
Mat var tänkt att vi skulle klara mellan 1530 och 1610. Samtidigt var
det tänkt att vi skulle fixa avreseskatt 295 pesos från Mexico. Det
är fredag idag och avreseskatt måste betalas ibank när man kommer
landvägen. Banken har öppet en stund på lördag men vi var många
som ville betala redan idag. Dollar gick inte att betala med så vi
fick gå ur kön till en ATM och fixa lite pesos. Långa köer på båda
ställena. Big Mac och så kom vi iväg ca 1650. Framme i Playa del
Carmen 2150. Lång och strulig resdag.
Har hunnit med en snabbrunda i stan också. P d C är inget som till-
talar mig speciellt när man jämför med de andra ställena vi varit på.

                                      Trångt på båten till Belize City.

7 kommentarer:

  1. Hyr en vespa och ta en tur på Cozumel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske borde göra det, men jag orkar inte riktigt.

      Radera
  2. Hej !
    Det har varit roligt att följa dig på bloggen,och fått titta på alla fina bilder du lagt ut.
    Hoppas att det blir ett möte med Anna-Greta och Ove också.
    Häls Monica o Jan

    SvaraRadera
  3. Plats del Carmen är nog mer turistiskt än du är van! Flera i vår resa var där men jag såg aldrig den. Nu ska Liv och jag äta surströmming
    Ewa

    SvaraRadera
  4. Plats del Carmen är nog mer turistiskt än du är van! Flera i vår resa var där men jag såg aldrig den. Nu ska Liv och jag äta surströmming
    Ewa

    SvaraRadera